Uw boeking aanvragen
Indien u een vakantiehuis hebt geselecteerd en uw aankomst en vertrek data hebt ingevuld klikt u vervolgens op de knop ‘Nu boeken’.
Er verschijnt een nieuwe pagina. Bovenaan de pagina staat:´Uw boekingsaanvraag´. U controleert of de aankomst datum en de vertrekdatum correct zijn ingevuld. Vervolgens vult u het aantal personen in dat in het vakantiehuis zal overnachten. U vult van deze personen in: de naam, de leeftijd en het geslacht.
Onder uw gegevens vult u uw eigen gegevens in: uw naam, uw adres, uw email en uw telefoonnummer. Indien u Opmerkingen heeft dan kunt u deze invullen. Klik op het kleine vakje om akkoord te gaan met de algemene voorwaarden. Klik nu op ‘Boeking controleren’.
Er verschijnt nu een nieuwe pagina met de door u ingevulde gegevens. Controleert u a.u.b. of alle gegevens correct zijn ingevuld. U controleert ook of de huurprijs correct is. Als alle gegevens correct zijn, klik u dan nogmaals op het kleine vakje onderin om dit te bevestigen en dat u akkoord bent met de algemene voorwaarden. Klik nu op ‘Boekingsaanvraag bevestigen’. Uw boekingsaanvraag wordt naar ons verzonden. Er verschijnt een melding op uw scherm dat uw boekingsaanvraag naar ons is verzonden.
Zodra wij uw boekingsaanvraag hebben ontvangen zullen wij persoonlijk nagaan of uw vakantiehuis voor de door u aangevraagde huurperiode beschikbaar is. We streven ernaar u hieromtrent binnen 1 werkdag te informeren.
Uw boeking bevestigd
Indien het vakantiehuis beschikbaar is, dan ontvangt u van ons een bericht per email met de boekingsbevestiging en de factuur. Daarmee is de boekingsovereenkomst tot stand gekomen. Indien het vakantiehuis niet beschikbaar is, dan zullen wij trachten u een of meer vergelijkbare vakantiehuizen aan te bieden. Uiteraard bent u vrij om dit aanbod niet te accepteren.
De aankomst- en vertrekdagen
Het verschilt per vakantiehuis welke aankomst- en vertrekdagen zijn toegestaan. In het hoogseizoen (de maanden juli en augustus) accepteren veel eigenaren slechts boekingen van een zaterdag op een zaterdag. Dit geldt echter niet bij alle vakantiehuizen. Buiten het hoogseizoen accepteren de meeste eigenaren ook andere dagen van de week als aankomst- en/of vertrekdag.
Indien u uw wensen m.b.t. uw aankomst- en vertrekdagen aan ons doorgeeft, dan doen wij ons best om een geschikt vakantiehuis voor u te vinden.
De huurprijs
Als u een vakantiehuis hebt geselecteerd en u vult de Aankomst- en de vertrekdatum in, dan verschijnt de Huurprijs op uw scherm. De huurpijzen per week zijn ook in een tabel weergegeven. Indien u langer dan een week huurt, dan wordt de huurprijs naar rato hoger.
Het getoonde bedrag is de totale huurprijs inclusief het Villa Services pakket. Wij melden u direct de inclusief prijs. Dat is wel zo helder! U kunt dus direct zien wat de totale kosten zijn. Er zijn bij ons geen onverwachts bijkomende kosten!
Hieronder kunt u een voorbeeld zien van een Villa Services pakket.
De kosten voor het Villa Services pakket zijn reeds verwerkt in de huurprijs. Indien u dit vakantiehuis boekt, dan betaalt u alleen de huurprijs. U krijgt dus wel alle diensten van het Villa Services pakket, maar u hoeft daar niets voor bij te betalen.
Al onze prijzen zijn reeds inclusief btw.
Alle op de website vermelde huurprijzen zijn onder voorbehoud. Wij doen zoveel mogelijk ons best om de huurprijzen correct te vermelden, echter de huurprijzen zijn pas definitief nadat wij deze hebben bevestigd.
Op aanvraag en tegen betaling kunnen wij extra diensten voor u regelen die nog niet zijn inbegrepen in de huurprijs, zoals bijvoorbeeld:
Indien u één of meer van deze extra diensten wenst, gelieve dit bij uw boekingsaanvraag bij de Opmerkingen te vermelden.
In de meeste vakantiehuizen is airconditioning aanwezig. Meestal zijn de kosten van het gebruik hiervan wel inbegrepen in de huurprijs, echter soms is dit niet het geval. Bij de vakantiehuizen waarbij het gebruik nog niet is inbegrepen in de prijs staat dit bij de beschrijving vermeld.
In de koudere maanden van het jaar (november-maart) zijn de verwarmingskosten bij sommige vakantiehuizen nog niet inbegrepen in de prijs. Als dat het geval is, dan verschillen de verwarmingskosten per huis en zijn deze kosten op aanvraag.
Er is geen schoonmaak inbegrepen van uw vakantiehuis gedurende uw verblijf. Op aanvraag en tegen extra betaling kan er bij de meeste vakantiehuizen voor u worden geregeld dat er gedurende uw verblijf wordt schoongemaakt. Indien u dit wenst dan kunnen wij u op aanvraag informeren omtrent de extra kosten.
Bij sommige vakantiehuizen kan het zwembad op aanvraag en tegen extra betaling worden verwarmd. Indien zwembadverwarming mogelijk is, dan is dit altijd op aanvraag en tegen extra kosten.
De waarborgsom
De hoogte van de waarborgsom staat bij de beschrijving van het vakantiehuis vermeld. De waarborgsom dient voor aanvang van de huurperiode door de huurder te worden betaald. Villa Services incasseert en bewaart de waarborgsom namens de eigenaar.
Indien er na uw verblijf geen schade is geconstateerd aan het vakantiehuis en de inboedel, en er anderzijds ook geen extra kosten verrekend dienen te worden, dan zal de huurder de waarborgsom 2 weken na afloop van de huurperiode in zijn geheel terug ontvangen; anders zullen de schade en de eventuele extra kosten met de waarborgsom worden verrekend.
Indien er extra tijd nodig is voor de eindschoonmaak, worden de kosten hiervan verrekend met de waarborgsom. Hiervan kan bijvoorbeeld sprake zijn indien: het vakantiehuis niet netjes en schoon wordt achtergelaten, de vaat niet is gedaan, er zwerfvuil in of rondom het huis is, het vuilnis niet is weggebracht naar de vuilcontainers aan de openbare weg, etc.
Het voldoen van de waarborgsom en het restitueren ervan is een zaak tussen de huurder en de eigenaar/de beheerder. Villa Services is niet aansprakelijk voor restitutie van de waarborgsom, noch voor geschillen voortvloeiende uit het betalen dan wel restitueren van de waarborgsom.
De betalingen
Na verzending per email van het bericht met de boekingsbevestiging en de factuur, dient Villa Services binnen 7 dagen 35% van de huursom te hebben ontvangen. De overige 65% van de huursom vermeerderd met de waarborgsom dienen uiterlijk 7 weken voor aanvang van de huurperiode aan Villa Services te zijn voldaan.
Bij boekingen die worden gedaan minder dan 8 weken voorafgaand aan de huurperiode, dienen de volledige huursom en de waarborgsom ineens te worden voldaan. Villa Services dient deze betaling binnen 7 dagen te hebben ontvangen. Bij boekingen binnen 4 weken voorafgaand aan de huurperiode dienen de volledige huursom en de waarborgsom met spoed naar Villa Services te worden overgeboekt. Villa Services dient deze betaling binnen 3 dagen te hebben ontvangen.
Bij niet tijdige betalingen is Villa Services gerechtigd de gereserveerde, dan wel geboekte vakantiehuizen te annuleren. Reeds betaalde gelden worden niet gerestitueerd.
Kopie identiteitsbewijs
In Spanje is het bij wet verplicht dat van iedere persoon van 16 jaar of ouder die in Spanje overnacht een geldig identiteitsbewijs wordt geregistreerd. Nadat uw boekingsaanvraag is afgehandeld, zullen wij u per email om een kopie of een foto van de identiteitsbewijzen vragen. U kunt de kopieën of foto´s vervolgens per email naar ons toesturen. Hierbij is het u toegestaan om de foto onherkenbaar te maken en uw burgerservicenummer door te strepen. Na afloop van uw verblijf worden deze kopieën of foto´s uit ons systeem verwijderd.
De huurdersinformatie
Ongeveer 3 weken voor aanvang van de huurperiode ontvangt u een bericht per email met de huurdersinformatie.
Daarin staat vermeld:
– informatie over de sleuteloverdracht
– een routebeschrijving
– de contactgegevens van de beheerder van uw vakantiehuis
– aanvullende informatie
De incheck- en uitchecktijden
Op de eerste dag van de huurperiode kunt u de sleutel ophalen vanaf 16.00 uur. In de huurdersinformatie staat vermeld waar u de sleutel kunt ophalen; een routebeschrijving wordt bij de huurdersinformatie voor u bijgevoegd.
Op de dag van vertrek dient u de woning voor 10.00 uur te verlaten. Het vakantiehuis wordt schoon aan u opgeleverd, en u dient het vakantiehuis ook weer schoon achter te laten. De vaat dient schoon te zijn en opgeborgen in de kast en het vuilnis dient te zijn gedeponeerd in de daarvoor bestemde vuilcontainers aan de openbare weg.